Kurs pt. Pomoc materialna dla studentów - stypendium socjalne
Edycja MAJ 2022: 17, 24, 27 i 31 maja br.
Rejestracja odbywa się za pośrednictwiem formularza dostępnego na platformie ClickMeeting (kliknij tutaj).
Osoby chcące wziąć udział w webinarze zostaną poproszone o podanie m.in. adresu e-mail (na który otrzymają Państwo potwierdzenie) oraz numeru telefonu (który będzie przydatny wyłącznie w celu potwierdzenia adresu).
Adresaci: P.T. Osoby rozpoczynają pracę ze stypendiami, powracające do pracy po przerwie, chcące uporządkować wiedzę. Omówione zostanie postępowanie z wnioskiem w przedmiocie przyznania stypendium socjalnego z uwzględnieniem praktycznych przykładów i najnowszego orzecznictwa.
Kurs obejmuje cztery webinary (realizowane w godz. 8.30-11.45; przerwa około godz. 10 - kwadrans).
Program obejmuje takie zagadnienia jak:
I dzień:
- prawne podstawy pomocy materialnej
- organy przyznające stypendia i zapomogi
- zasady postępowania administracyjnego w przedmiocie przyznania stypendium
- status studenta a dostęp do pomocy materialnej
- przesłanki przyznania stypendium socjalnego i zwiększenia tego świadczenia
- wniosek w przedmiocie przyznania stypendium
II dzień:
- odpowiednie stosowanie ustawy o świadczeniach rodzinnych i innych przepisów
- dokumenty ilustrujące dochód oraz sytuację materialną
- przebieg postępowania z uwzględnieniem środków dowodowych
- zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej i udokumentowanie źródeł utrzymania
- pojęcie rodziny studenta
- tzw. samodzielność finansowa
III dzień:
- dochody z gospodarstwa rolnego
- alimenty
- dochody z zagranicy
- tzw. dochody pomijane
IV dzień:
- dochód i jego przeliczenia
- dochód uzyskany i dochód utracony
- obniżenie wynagrodzenia z powodu Covid-19 jako przesłanka utraty dochodu
- przykłady uzasadnień na kanwie orzecznictwa sądów administracyjnych
Opłata łączna za udział we wszystkich czterech dniach: 700 zł (Vat zw., dotyczy również uczelni niepublicznych); płatność po szkoleniu na podstawie faktury do zapłaty.
Wykładowca: mgr Jacek Pakuła - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMK w Toruniu, związany z Zakładem Sądownictwa Administracyjnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Autor artykułów prasowych (Dziennik Gazeta Prawna, Rzeczpospolita, Forum Akademickie) i publikacji naukowo-szkoleniowych z zakresu pomocy materialnej, w latach 2013-2016 pełnomocnik Dziekana WPiA UMK ds. Kontaktów z Interesariuszami, współtwórca Forum Pracodawców Wydziału Prawa i Administracji UMK. Pomysłodawca cyklu projektów naukowo-szkoleniowych, w tym organizowanej od 2012 r. Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej pt. Pomoc materialna dla studentów i doktorantów.
Kontakt: mgr Jacek Pakuła, tel. 604 64 35 54, e-mail: webinar@fpm.edu.pl