Kurs pt. Postępowanie administracyjne w przedmiocie przyznania pomocy materialnej dla studentów
Data: kurs 3-dniowy obejmujący łącznie trzy spotkania: 25, 27 i 29 października 2021 r. w godz. 8.30-11.20
Rejestracja odbywa się za pośrednictwiem formularza dostępnego na platformie ClickMeeting (kliknij tutaj).
Osoby chcące wziąć udział w webinarze zostaną poproszone o podanie m.in. adresu e-mail (na który otrzymają Państwo potwierdzenie) oraz numeru telefonu (który będzie przydatny wyłącznie w celu potwierdzenia adresu).
Tematyka webinaru koncentruje się wokół praktycznych aspektów przyznawania stypendiów i zapomóg dla studentów. Omówione zostanie szczegółowo postępowanie przed organem I instancji w przedmiocie przyznania pomocy materialnej.
Program obejmuje takie zagadnienia, jak:
- zasady ogólne Kodeksu postępowania administracyjnego w warunkach szkoły wyższej
- warunki ustawowe a szczegółowe kryteria i tryb przyznawania świadczeń
- organy prowadzące postępowanie w przedmiocie przyznania pomocy materialnej
- zasady pracy organów monokratycznych
- organizacja pracy organów kolegialnych
- student jako strona postępowania
- opiniowanie przez inne podmioty
- wszczęcie postępowania w przedmiocie przyznania pomocy materialnej
- doręczenia i wezwania
- terminy w postępowaniu administracyjnym
- przebieg postępowania w przedmiocie przyznania pomocy materialnej
- środki dowodowe z uwzględnieniem dokumentów i wyjaśnień
- decyzja administracyjna w przedmiocie przyznania pomocy materialnej
- postanowienie jako akt kończący postępowanie
- zawieszenie i umorzenie postępowania
Adresaci: P.T. Osoby odpowiedzialne za przyznawanie stypendiów i zapomóg, w szczególności P.T. Przewodniczący komisji stypendialnych, Pełnomocnicy ds. pomocy mateterialnej, Kierownicy działów ds. pomocy materialnej, a także Prodziekani i Prorektorzy ds. Studenckich.
Opłata - obejmuje udział w trzech webinarach w ramach kursu, materiały szkoleniowe, numerowany certyfikat w formacie pdf, konsultacje po szkoleniu - wynosi 500 zł (Vat zw., dotyczy również uczelni niepublicznych); płatność po szkoleniu na podstawie faktury do zapłaty.
Wykładowca: mgr Jacek Pakuła - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMK w Toruniu, związany z Zakładem Sądownictwa Administracyjnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Autor artykułów prasowych (Dziennik Gazeta Prawna, Rzeczpospolita, Forum Akademickie) i publikacji naukowo-szkoleniowych z zakresu pomocy materialnej, w latach 2013-2016 pełnomocnik Dziekana WPiA UMK ds. Kontaktów z Interesariuszami, współtwórca Forum Pracodawców Wydziału Prawa i Administracji UMK. Pomysłodawca cyklu projektów naukowo-szkoleniowych, w tym organizowanej od 2012 r. Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej pt. Pomoc materialna dla studentów i doktorantów.
Kontakt: mgr Jacek Pakuła, tel. 604 64 35 54, e-mail: pracownia@fpm.edu.pl