Logo-jacek

Kurs pt. Postępowanie administracyjne w przedmiocie przyznania pomocy materialnej dla studentów

Data: kurs 3-dniowy obejmujący łącznie trzy spotkania: 25, 27 i 29 października 2021 r. w godz. 8.30-11.20

Rejestracja odbywa się za pośrednictwiem formularza dostępnego na platformie ClickMeeting (kliknij tutaj).
Osoby chcące wziąć udział w webinarze zostaną poproszone o podanie m.in. adresu e-mail (na który otrzymają Państwo potwierdzenie) oraz numeru telefonu (który będzie przydatny wyłącznie w celu potwierdzenia adresu).

 

Tematyka webinaru koncentruje się wokół praktycznych aspektów przyznawania stypendiów i zapomóg dla studentów. Omówione zostanie szczegółowo postępowanie przed organem I instancji w przedmiocie przyznania pomocy materialnej. 

 

 

Program obejmuje takie zagadnienia, jak:

  • zasady ogólne Kodeksu postępowania administracyjnego w warunkach szkoły wyższej
  • warunki ustawowe a szczegółowe kryteria i tryb przyznawania świadczeń 
  • organy prowadzące postępowanie w przedmiocie przyznania pomocy materialnej
  • zasady pracy organów monokratycznych
  • organizacja pracy organów kolegialnych
  • student jako strona postępowania
  • opiniowanie przez inne podmioty
  • wszczęcie postępowania w przedmiocie przyznania pomocy materialnej
  • doręczenia i wezwania
  • terminy w postępowaniu administracyjnym
  • przebieg postępowania w przedmiocie przyznania pomocy materialnej
  • środki dowodowe z uwzględnieniem dokumentów i wyjaśnień 
  • decyzja administracyjna w przedmiocie przyznania pomocy materialnej
  • postanowienie jako akt kończący postępowanie
  • zawieszenie i umorzenie postępowania

 

Adresaci: P.T. Osoby odpowiedzialne za przyznawanie stypendiów i zapomóg, w szczególności P.T. Przewodniczący komisji stypendialnych, Pełnomocnicy ds. pomocy mateterialnej, Kierownicy działów ds. pomocy materialnej, a także Prodziekani i Prorektorzy ds. Studenckich.

Opłata - obejmuje udział w trzech webinarach w ramach kursu, materiały szkoleniowe, numerowany certyfikat w formacie pdf, konsultacje po szkoleniu - wynosi 500 zł (Vat zw., dotyczy również uczelni niepublicznych); płatność po szkoleniu na podstawie faktury do zapłaty.

 

Wykładowca: mgr Jacek Pakuła - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMK w Toruniu, związany z Zakładem Sądownictwa Administracyjnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Autor artykułów prasowych (Dziennik Gazeta Prawna, Rzeczpospolita, Forum Akademickie) i publikacji naukowo-szkoleniowych z zakresu pomocy materialnej, w latach 2013-2016 pełnomocnik Dziekana WPiA UMK ds. Kontaktów z Interesariuszami, współtwórca Forum Pracodawców Wydziału Prawa i Administracji UMK. Pomysłodawca cyklu projektów naukowo-szkoleniowych, w tym organizowanej od 2012 r. Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej pt. Pomoc materialna dla studentów i doktorantów.
 

Kontakt: mgr Jacek Pakuła, tel. 604 64 35 54, e-mail: pracownia@fpm.edu.pl